دانستنی های جالب در مورد انگلستان

1 نظر

انگلستان از تاثیرگذارترین، قدرتمندترین و ثروتمندترین کشورهای جهان، یک سرزمین شگفت انگیز با تاریخی قابل توجه است. حقایق سرگرم کننده ای در مورد انگلستان وجود دارد که ممکن است آن ها را شنیده باشید، یا حتی اگر این واقعیت های شگفت انگیز را نمی دانید، ما در این مقاله 25 مورد جالب و شنیدنی درباره انگلستان را معرفی می کنیم. 

25 اطلاعات جالب درمورد انگلستان

25- کشور انگلستان با مساحت 242.500 کیلومتر مربع، یک کشور بزرگ است اما در حقیقت، هیچ جایی از آن بیش از  113کیلومتر دور از دریا نیست.

24- در انگلستان در هر روز 165 میلیون فنجان چای مصرف می شود، که بیش از 20 برابر بیشتر آمریکایی هاست.

23- در یک زمان، امپراتوری بریتانیا، بزرگترین امپراطوری تاریخ جهان بود. تقریبا یک یک چهارم جمعیت جهان توسط امپراطوری بریتانیا اداره می شد.

22- بریتانیا جنگ های ویرانگر بسیاری برای دهه های طولانی داشته است. در میان تمامی جنگ هایی که بریتانیا درگیر آن بوده، کوتاه ترین جنگ(Anglo-Zanzibar) درتاریخ این کشور تنها 38 دقیقه طول کشید.

21- از هر 4 نفر بزرگسال در انگلستان یک نفر چاق است. بریتانیا دارای بالاترین میزان چاقی در اروپا است.

20- انگلیس چندین ورزش در دنیا را به وجود آورد، مخصوصا فوتبال، راگبی و پولو. اگرچه انگلستان در حال حاضر بسیاری از ورزش های ملی که نامگذاری کرده بوده را، از دست داده است.

19- در انگلستان، لهجه ها در هر 40 کیلومتر به طور قابل توجهی تغییر می کنند.

18- یکی از حیرت انگیزترین واقعیت های فرهنگی در مورد کشور انگلستان این است که، مرگ در خانه مجلس یا پارلمان مجاز نیست.

17- ملکه الیزابت دوم، بیش از 116 شهرستان جهان را بازدید کرده است، در حالی که گذرنامه ای ندارد. دلیل ساده این مسئله، لازم نبودن ثابت کردن هویت ملکه الیزابت است. در واقع او فردی است که به طور رسمی شهروند بریتانیایی است.

16- در کشور انگلستان در مراسم تشییع جنازه، می توانید از عزاداران جعلی استفاده کنید. به این صورت که افرادی به نام عزادار برای عزاداری در مراسم تشییع جنازه حضور پیدا می کنند.

15- 500 مورد در مواجهه با ارواح در شمال انگلستان به ثبت رسیده است. یورک(York)، شهر شمالی و پرطرفدار انگلستان، یکی از شهرهایی است که، بیشترین آمار مواجهه با این موارد را در خود دارد.

شهر یورک انگلستان

14- اتصال دو جزیره کوچک،(Westray) و (Papa Westray) در دریای شمال انگلستان، توسط کوتاهترین پرواز برنامه ریزی در جهان تنها 2 دقیقه طول می کشد. 

13- نیروی دریایی بریتانیا، برای ترساندن دزدان دریایی سومالی در سواحل شرقی آفریقا، از موسیقی خواننده مشهور"بریتنی اسپیرز"(Britney Spears) استفاده کرد.

12- نام لندن همیشه، لندن نیست. ساکنین یا مسافرانی که به این شهر وارد می شوند، از نام خودشان برای این شهر استفاده میکنند. این اسامی مانند،  Plowonida، londiniom، Londinion lowonidonjon، Lundenwic است.

11- قلعه ویندزور(Windsor Castel) در انگلستان و در شهر برکشایر، قدیمی ترین اقامتگاه خاندان سلطنتی در جهان است که هنوز توسط خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

10- بریتانیا دارای بزرگترین رستوران هندی در جهان است و لندن رستوران های هندی بیشتری نسبت به شهرهای اصلی هند مانند مومبای و دهلی دارد.

9- کیت میدلتون(همسر شاهزاده ویلیام) جز هشتمین عموزاده از نوادگان نسل هفتم جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهور امریکاست.  

8- ظاهرا فوتبال در انگلستان زمانی آغاز شد که کارگران مزرعه انگلوساکسون(Anglo-Saxon) زمینی را پیدا کردند که جمجمه یک جنگجوی دانمارکی در آن بود. آن ها برای نشان دادن احساسات تلخ خود نسبت به دانمارکی ها و لذت بردن از خود، شروع به لگد زدن جمجه در میانه زمین کردند. می توان گفت که شکل اولیه فوتبال به نام (Kicking the Dane's head) یعنی "ضربه زدن به سر دنی" اینگونه شکل گرفت.

7- قرار دادن یک تمبر پستی با "سر ملکه" بر روی پاکت نامه، به عنوان یک خیانت در انگلستان محسوب می شود.

6- گونه ای متمایز و شگفت انگیز از پشه در سیستم متروی لندن زندگی می کنند. نکته ای که دانشمندان را شگفت زده کرده است این است که این پشه های زیرزمینی مستقل از پشه های دیگر شهر، به طور متفاوت تکامل یافته اند.

5- اردوگاه های نظامی در طول جنگ جهانی دوم به طور جدایی ناپذیر با آلمانی ها در ارتباط بود، اما در واقع آن ها برای مدت طولانی از اردوگاه های انگلیسی استفاده می کردند. در اوایل دهه 1900، سربازان انگلیسی از این اردوگاه ها استفاده می کردند تا بوئرها(Boers) را در آفریقای جنوبی زندانی کنند.

4- انگلستان اولین کشور در دنیاست که اجازه ایجاد نوزادان از DNA 3 نفر را داده است.

3- در سال 1811، تقریبا یک چهارم تمام زنان در بریتانیا به نام "مری"(Mary) نامگذاری شدند.  

2- بر اساس گزارش دفتر ملی گردشگری رومانی، پرنس چارلز(Prince Charles) یک نسل خانوادگی بعد از Vlad the Impalar ، حاکم رومی متخاصم رومی در قرن 15 میلادی است و این فرد الهام بخش داستان و رمان "دراکولا"(Drackula) است.

1- کشور انگلستان به خاطر آب و هوای بارانی اش شناخته شده است اما در تابستان می تواند بسیار گرم باشد. در سال 2003 در قسمت جنوب شرقی انگلستان درجه حرارت هوا به بیش از 38 درجه سانتی گراد رسید.

لینک های مرتبط:

ویزای انگلیس

مهاجرت به انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان

مدارک لازم برای ویزای انگلستان

امتیاز 3.6 از 5 ( 31 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
امیر محمد منصوری
سلام خسته نباشید برای اقامت سرمایه گذاری در انگلستان باید کارت پایان خدمت داشته باشم و چه مقدار پول
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
بله باید داشته باشید یا معاف باشید. ۲میلیون پوند
مشاوره رایگان