اقامت اتریش از طریق تحصیل

7 نظر

اقامت اتریش از طریق تحصیل، یکی از بهترین روش ها برای اخذ اقامت این کشور می باشد، از آنجایی که هزینه های تحصیل در اتریش بسیار مناسب است، می توانید با تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور تحصبل تقریبا رایگان داشته باشید. همچنین هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان این کشور بین 10 الی 11 هزار یورو می باشد که نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی ارزان تر است. همچنین به دلیل اینکه بعد از تحصیل به مدت 1 سال اجازه دارید در این کشور بمانید تا کار مناسب پیدا کنید، گزینه مناسبی برای اخذ اقامت تحصیلی و تبدیل آن به کاری می باشد.

شما عزیزان همواره می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط مهاجرتی خود و خانواده در خصوص مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و یا سایر روش های قانونی مهاجرت، با موسسه ملک پور تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید. همچنین با وارد کردن اطلاعات و شماره تماس خود در فرم تماس، از سوی مشاورین موسسه ملک پور با شما تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان عرضه خواهد شد. در ادامه این مقاله در باب اقامت اتریش از طریق تحصیل، زیر عنوان های ذیل مورد تحلیل قرار خواهند گرفت:

 

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های اقامت در اتریش


 

روش های اقامت اتریش در 30 ثانیه

 

مباحثی که در این نوشتار بررسی می گردد:

تماس با ما

اقامت اتریش از طریق تحصیل

زندگی در اتریش و شرایط اقامت اتریش از طریق تحصیل

اتریش یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که بسترهای مهاجرت از طرق متعدد قانونی را فراهم کرده است. یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین روش های مهاجرت به این کشور، تحصیل می باشد. اقامت اتریش از طریق تحصیل، به علت وجود دانشگاه های معتبر جهانی در این کشور، تحصیل رایگان، شرایط مطلوب کار پس از تحصیل و کیفیت بالای زندگی در این کشور، مورد توجه و تقاضای افرادی بسیاری در سراسر جهان قرار گرفته است.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تحصیل در اتریش

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تحصیل در اتریش

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تحصیل در اتریش

 

کشور اتریش به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورها و دارای با کیفیت ترین سطح زندگی در جهان محسوب می شود. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور، وین می باشد و که طبق بسیاری از آمارهای معتبر جهانی بالاترین کیفیت زندگی را به مدت بیش از 10 سال پیاپی اخذ نموده است. از بزرگترین و پر اهمیت ترین کشورهای همسایه اتریش می توان به کشور آلمان، چک، سوییس، ایتالیا و مجارستان نام برد. اتریش با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در اروپا، در شرایط بسیار مناسب و دسترسی بسیار عالی به دیگر کشورها قرار دارد که همین موضوع، تأثیر بسیار مناسبی در اقتصاد این کشور داشته است. طبق آخرین آمار اعلام شده در ماه اکتبر سال 2018 جمعیت این کشور معادل 8857960 نفر بوده است. مساحت کشور اتریش برابر با 83879 کیلومتر مربع بوده و مردم این کشور به زبان آلمانی و انگلیسی صحبت می نمایند، اما زبان رسمی آنها آلمانی می باشد. با توجه به جمعیت نسبتاً پایین و وسعت نه چندان زیاد این کشور، بر اساس آمار بانک جهانی کشور اتریش به عنوان هفتمین کشور ثروتمند جهان محسوب شده و در دهه های اخیر رشد اقتصادی بسیار مناسبی را تجربه کرده است. در ادامه این مقاله، شرایط مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقاطع مختلف و همچنین شرایط کاری و زندگی پس از آن، به صورت کامل بررسی خواهد شد.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مدارس

اقامت اتریش از طریق تحصیل، یکی از پر طرفدارترین روش های مهاجرت تحصیلی در جهان می باشد؛ به طوری که هر ساله هزاران متقاضی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل وارد این کشور می شوند. تحصیل در مقطع ابتدایی در کشور اتریش، از سن 6 سالگی به صورت اجباری شروع می شود. دو نوع مدارس در این کشور وجود دارند: مدارس اینترنشنال (بین المللی) یا خصوصی و مدارس دولتی. تحصیل برای فرزندان کسانی که به نحوی اقامت بلند مدت در این کشور داشته باشند و یا شهروند اتریش باشند، کاملاً رایگان می باشد. اخذ مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل فرزندان امکان پذیر نمی باشد و شرایط اقامتی برای والدینی که فرزندانشان را برای تحصیل در مدارس بین المللی به اتریش می فرستند، ایجاد نمی گردد. هزینه مدارس بین المللی در اتریش سالانه در حدود 20-30 هزار یورو می باشد و برای تحصیل در این مدارس، دانش آموز باید در مدارس شبانه روزی ثبت نام نموده و یا یک قیم قانونی و یا ضامن در اتریش داشته باشد. در برخی موارد نیز مدارس به عنوان ضامن دانش آموزان تعیین می گردند. دانش آموزان در تمامی مدارس این کشور چه دولتی و چه خصوصی سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی را به صورت کامل آموزش می بینند. فارغ التحصیلان مدارس اتریش دارای دانش بسیار بالایی می باشند و در تمامی جهان مورد اعتبار هستند. با رجوع به مقاله زیر می توانید از شرایط تحصیل در مدارس اتریش به طور رایگان اطلاع یابید.

اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

بسیاری از متقاضیان، اقامت اتریش از طریق تحصیل را از مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور آغاز می نمایند. در صورت کلی دو نوع دانشگاه در این کشور وجود دارند: دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی. تحصیل در دانشگاه های دولتی در اکثر موارد به زبان آلمانی و در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی می باشد. تحصیل در دانشگاه های اتریش دارای هزینه سالانه بسیار کمی بوده و می توان گفت تقریباً رایگان می باشند، اما یکی از شروط اصلی آن، قبولی در دانشگاه های سراسری معتبر ایران می باشد. برای اخذ پذیرش مشروط در دانشگاه های دولتی این کشور نیاز است که حداقل مدرک A2 آلمانی داشته باشید و برای ورود مستقیم به دانشگاه و شروع تحصیل در دانشگاه های اتریش در مقطع کارشناسی، باید سطح زبان خود را به سطح  B2 برسانید. دانشجو می تواند پس از اخذ پذیرش، در کلاس های زبانی که مورد تأیید دانشگاه می باشد ثبت نام کرده و طی 2 سال، سطح زبان خود را به B1 و B2 برساند. بسیاری از رشته های دانشگاهی در دانشگاه های دولتی اتریش مانند حقوق، پزشکی، دندانپزشکی و غیره نیاز به قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها دارند.

برخی دیگر از دانشگاه های این کشور، دانشگاه های خصوصی یا بین المللی هستند که نیاز به آزمون ورودی و سخت گیری های پذیرش در آن بسیار کم تر است و تدریس در آن به زبان انگلیسی می باشد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها با توجه به شرایط دانشگاه و رشته تحصیلی، بسیار متفاوت است و سالانه در بازه بین 8-20 هزار یورو می باشد. مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی معمولاً نیاز به مدرک آیلتس حداقل 6 دارد.

دانشجویان متقاضی اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی، می توانند حدود 10 ساعت در هفته به کار دانشجویی اشتغال داشته باشند. دوره های تحصیلی دیگری نیز در اتریش وجود دارد که با عنوان فوندیشن بیزینس شناخته می شوند و نیاز به مدرک زبان بالایی ندارند. این دوره ها زیر مجموعه دانشگاه های خصوصی بوده و فقط توسط موسسه ملک پور اقدام به پذیرش می نمایند. در این دوره ها، بیشتر زبان انگلیسی و مقدماتی از بیزینس آموزش داده می شود.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? تحصیل رایگان در اتریش ?

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

 

اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، یکی از روش های مهاجرتی بسیار پر طرفدار در کشور اتریش می باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی، نیاز است که علاوه بر داشتن دیپلم دوازده ساله در ایران یا دیگر کشورها، مدرک کارشناسی از دانشگاه های سراسری ایران نیز داشته باشید و به سطح زبان آلمانی در حد C1 (آیتلس 6.5) مسلط باشید. پروسه پذیرش در دانشگاه های دولتی در برخی از رشته ها نیاز به معادل سازی و یا امتحان ورودی خواهد داشت. در صورت امکان می توانید در دانشگاه های خصوصی یا بین المللی شرکت نمایید که به زبان انگلیسی تدریس می شود و ورود به آن دشوار نمی باشد. این دانشگاه ها شرایط بسیار مناسبی را با برگزاری ورک شاپ ها (Work shop) و کارگاه ها جهت معرفی دانشجویان به کمپانی های مختلف فراهم می نمایند و از این طریق، دانشجویان را آماده ورود به بازار کار اتریش می کنند.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? تحصیل پزشکی در اتریش ?

در این مقطع تحصیلی نیز دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته دارند. موسسه ملک پور بیش از 15 سال در زمینه انواع روش های مهاجرت و سرمایه گذاری و به خصوص روش های تحصیلی فعالیت نموده و بسیاری از متقاضیان را برای رسیدن به اهداف تحصیلی ایشان یاری کرده است. رسیدن به مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل یکی از مقاصد اصلی تحصیل برای دانشجویان می باشد. بسیاری از متقاضیان جهت اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل، به موسسه ملک پور اعتماد کرده و پرونده های مهاجرتی خود را به این موسسه سپرده اند و در ازای آن، موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شده اند. گواه صداقت و اعتبار این موسسه، تعداد زیاد ویزاهایی می باشد که توسط موسسه ملک پور برای متقاضیان اخذ شده است. شما می توانید با مراجعه به صفحه ذیل، گزارش تصویری از سابقه و موفقیت های این موسسه در اخذ انواع ویزاهای کشورهای معتبر جهان را مشاهده نمایید.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? گالری ویزاها ?

 اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع دکترا

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در مقطع دکترا در این زیر عنوان مورد بررسی قرار می گیرد. نظام آموزشی اتریش در سالهای اخیر به نظام بولونیایی تغییر یافته و در این نظام، طول مدت تحصیل در دوره لیسانس 3 ساله، دوره های فوق لیسانس بین 1-2 ساله و مقطع دکترا 3 ساله می باشد. اما هنوز دانشگاه هایی در کشور اتریش برقرار می باشند که بر اساس نظام قدیم تدریس شده و طی آن، دوره های دکترا می تواند 4-5 ساله و با توجه به شرایط تحصیلی قبلی فرد می تواند متغیر باشد. برنامه های تحصیلی دکترا به دو مرحله قبل و بعد از آزمون مقدماتی تقسیم می شود. دانشجویانی که از مدرک لیسانس خود مستقیماً به دکترا رفته اند، حداکثر 2 سال از زمان شروع تحصیل در مقطع دکترا و دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشند، حداکثر 1 سال از زمان شروع تحصیل این مقطع، برای امتحان مقدماتی فرصت خواهند داشت.

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا باید در سمینارهای پژوهشی یا مجلات و نشریات حضور داشته و در دوره هایی که به پیشرفت حرفه ای و شخصی دانشجویان دکترا کمک می نماید، به صورت فعالانه شرکت نمایند. برای تکمیل مقطع دکترا، علاوه بر گذراندن برخی از دروس، نیاز است که پایان نامه را به انجام رسانده و در جلسه دفاع برای توضیح و بررسی پایان نامه خود اقدام نمایند. همچنین باید در طی تحصیل، مقالاتی را  از تحقیقات و پژوهش های خود به چاپ برسانند.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? تحصیل دکترا در اتریش ?

گرچه به طور کلی برای پذیرش در مقطع دکترا نیازبه ارائه مدرک آیلتس در حد 7-7.5 و دریافت تأییدیه استاد راهنما هستید، اما موسسه ملک پور در خدمات خود، اخذ پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا را بدون نیاز به ارائه مدرک زبان و ارائه مقالات ISI فراهم نموده و خدمات انتخاب استاد راهنما و دریافت تأییدیه وی را انجام می دهد. جهت اطلاع دقیق از شرایط پذیرش دکترا در اتریش توصیه می شود که با شماره تلفن های موسسه ملک پور تماس حاصل نموده و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید. شایان ذکر است که دانشجویان دکترا مانند در حین تحصیل اجازه 40 ساعت کار در هفته را خواهند داشت که معادل کار تمام وقت می باشد. فراگیری زبان آلمانی یا انگلیسی برای متقاضیان اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل، یک ضرورت است. بنابراین پیشنهاد می شود با استفاده از محصولات آموزش زبان آلمانی و انگلیسی موسسه ملک پور، در کوتاه ترین زمان ممکن، مؤثرترین روش های آموزش زبان را به کار گرفته و اساسی ترین اصول زبان انگلیسی یا آلمانی را که منجر به توانایی برقراری ارتباط و مکالمه می شود، فرا بگیرید.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

آموزش سریع زبان آلمانی

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? دوره فوق فشرده آموزش زبان (SIC) ?

تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان

برای افرادی که قصد تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان را دارند این امکان وجود دارد تا در ابتدا از طریق دوره های زبان وارد اتریش شده و از این طریق زبان را تا حد نیاز فارا بگیرند تا بتوانند در دانشگاه های کشور اتریش تحصیل داشته باشند. محبوبیت طرح اقامت اتریش با دوره زبان انگلیسی به دلیل عدم نیاز به مدرک زبان می باشد. شخص برای اقدام جهت این دوره نیاز به مدرک آیلتس نداشته و صرفاً توانایی تکلم به زبان انگلیسی کفایت می کند. این دوره برای افراد بسیاری قابل اقدام است چرا که اتریش جهت تحصیل محدودیتی برای گپ تحصیلی و سن شخص قائل نیست و در صورتی که سفارت به دلیل سن شخص و یا فاصله تحصیلی وی، اقدام به رد ویزا نماید، امکان اعتراض به MA35 وجود دارد و این کار توسط وکلای محلی اتریش انجام می شود که از افتخارات موسسه ملک پور، اجرای پروسه های اخذ اقامت از طریق وکلای همان کشور و با ضریب اطمینان بالا می باشد. البته موسسه ملک پور نماینده انحصاری جهت اخذ اقامت اتریش با دوره زبان انگلیسی بوده و این امر صرفاً از طریق این موسسه امکان پذیر می باشد. البته این طرح، دوره های دیگر همچون بیزنس را نیز شامل می شود.

اقامت اتریش از طریق تحصیل به همراه بورس تحصیلی

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و شرایط بورسیه های تحصیلی در این زیر عنوان مورد بررسی قرار می گیرد. به صورت کلی در تمامی کشورها، انواع بورسیه های تحصیلی در تمامی مقاطع وجود دارد که هریک دارای شرایط و جزییات خاصی می باشند. اکثر بورسیه های تحصیلی در مقطع فوق لیسانس به بالا می باشند و مقادیر کمی از بورسیه ها به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد. شایان ذکر است این مقاله توسط تیم پژوهشی موسسه ملک پور تهیه شده و هرگونه کپی برداری و استفاده از اطلاعات آن بدون ذکر منبع و بدون اجازه، شرعاً حرام و غیر قانونی می باشد. در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در اتریش، اکثر دانشگاه های این کشور هزینه بسیار پایینی داشته و دانشجو به صورت پاره وقت می تواند کار دانشجویی انجام دهد. بنابراین بورسیه های تحصیلی اندکی نیز برای این مقاطع اعطا می شود. لازم به ذکر است اخذ بورسیه در مقطع دکترا نیز پروسه ساده ای نمی باشد و نیاز به روزمه قوی، مقالات ISI، مدرک زبان با نمره قابل قبول و موافقت سوپروایزر دارد. شما می توانید با مراجعه به مقاله بورسیه تحصیلی در اتریش، اطلاعات مفید و جامعی در خصوص اقامت اتریش از طریق تحصیل با بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف به دست آورید. همچنین موسسه ملک پور، به صورت رایگان اقدام به بررسی شرایط شما جهت اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های مختلف اتریش یا سایر کشورها می پردازد. برای استفاده از این فرصت رایگان، می توانید فرم درخواست ارزیابی اخذ بورسیه را تکمیل نمایید.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? بورسیه تحصیلی در اتریش ?

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

? فرم درخواست ارزیابی اخذ بورسیه ?

هزینه های تحصیل در اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و شرایط و هزینه های تحصیل در این کشور در این زیر عنوان بررسی می گردد. اکثر متقاضیان اقامت اتریش از طریق تحصیل، دانشگاه های با هزینه بسیار پایین که به اصطلاح رایگان نامیده می شوند را انتخاب می نمایند. هزینه های این دانشگاه ها با توجه به رشته و دانشگاه مقصد اکثراً در حدود 1000 – 3000 یورو در سال می باشد.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش ?

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش بسیار متغیر بوده و می تواند با توجه به رشته و دانشگاه حدود 8 – 20 هزار یورو باشد. شایان ذکر است که هزینه تحصیل به مقطع تحصیلی نیز بستگی دارد. موسسه ملک پور در سال های اخیر با در نظرگیری تمامی تغییرات قوانین و تجربه خویش در زمینه پذیرش در دانشگاه های دولتی و رایگان اتریش، ویدئویی را با هزینه بسیار مناسب تهیه نموده است. علاقه مندان به مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل می توانند با تهیه نمودن این ویدئو، اقدامات پذیرش و ویزای خود را برای تحصیل در اتریش به سادگی و به صورت گام به گام انجام دهند. برای تهیه این محصول فوق العاده می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید و صرفه جویی فراوانی در هزینه های پذیرش و ویزای خود نمایید.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? اپلای و ویزای تحصیلی اتریش ?

هزینه های زندگی در اتریش

هزینه های زندگی در اتریش موضوع اصلی این زیر عنوان می باشد. همواره هزینه های زندگی در کشور، یکی از مهم ترین عوامل برای انتخاب مقصد مهاجرت می باشد. کشور اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی و دارای کیفیت بسیار بالای زندگی می باشد، اما هزینه های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای معتبر اروپایی پایین تر بوده و شرایط مناسبی را برای ساکنان خود ایجاد می نماید. شهروندان دارای حقوق متوسط می توانند شرایط زندگی بسیار مناسب و با کیفیتی در این کشور داشته باشند. هزینه های زندگی در اتریش ممکن است با توجه به سبک زندگی و عادت های افراد، بسیار متفاوت باشد. در جدول زیر میانگین برخی از اصلی ترین هزینه های زندگی در اتریش را مشاهده می فرمایید.

 

بازارها

قیمت (یورو)

یک وعده غذا در رستوران معمولی

10.00 €

یک لیتر شیر

1.03 €

تخم مرغ

3.15 €

پنیر

10.63 €

یک کیلوگرم پیاز

1.36 €

یک کیلوگرم برنج

1.60 €

یک قرص نان

1.73 €

یک کیلوگرم گوجه فرنگی

2.16 €

تاکسی (1 کیلومتر)

1.50 €

بنزین(1لیتر)

1.24 €

بلیط یک طرفه مترو

2.40 €

هزینه ماهیانه باشگاه تناسب اندام

26.75 €

متوسط درآمد ماهیانه پس از کسر مالیات

1،996.52 €

 

علاوه بر هزینه های مربوط به بازار، رستوران، حمل و نقل و غیره، هزینه های مربوط به بخش مسکن به صورت اجاره مسکن یا خرید واحد مسکونی می باشد، بخش بزرگی از هزینه های زندگی در این کشور را به خود اختصاص می دهد. در جدول زیر میانگین هزینه های اجاره و خرید ملک در شهر وین نمایش داده شده است.

 

اجاره خانه در هرماه

 قیمت (یورو)

آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

724.65 €

آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز

577.29 €

آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر

1،326.04 €

آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز

1،028.50 €

خرید آپارتمان قیمت

قیمت (یورو)

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

4،638.73 €

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز

3،213.09 €

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? هزینه زندگی در اتریش ?

شرایط کار دانشجویی در اتریش

در اقامت اتریش از طریق تحصیل، شرایط کار دانشجویی یکی از موارد اصلی و بسیار تاثیرگذار برای متقاضیان می باشد. اشخاصی که به منظور تحصیل در کشورهای خارج از کشور از جمله اتریش اقدام به مهاجرت می نمایند، در بسیاری از موارد تمایل به انجام کار پاره وقت و آشنایی بیشتر با شرایط کاری این کشور دارند تا از این طریق بتوانند تجربه کافی و بستر لازم برای ورود به بازار کار اتریش پس از تحصیل و اخذ اقامت از این طریق را فراهم نمایند. ساعات کار دانشجویی، متناسب با مقطع تحصیلی، متفاوت می باشد. دانشجویان در این کشور قادر هستند به مدت حدود 10 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی، 20 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی ارشد و 40 ساعت در هفته در مقطع دکترا به صورت پاره وقت کار دانشجویی انجام دهند. به طور معمول درآمد حاصل از کار دانشجویی، با توجه به سمت و تخصص فرد در حدود 8-12 یورو در ساعت می باشد. این مبلغ می تواند کمک هزینه مناسبی برای زندگی متقاضی مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل باشد. معمولاً در کشور اتریش، کار دانشجویی به صورت فراوان وجود دارد و اکثر دانشجویان می توانند در صورت داشتن سطح زبان مطلوب، در کار دانشجویی مناسب مشغول به کار شوند. همان طور که در بخش اقامت اتریش از طریق تحصیل در مقطع دکترا اشاره گردید، دانشجویان دوره دکترا قادر هستند 40 ساعت در هفته که معادل کار تمام وقت می باشد به کار دانشجویی بپردازند.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? کار ضمن تحصیل در اتریش ?

شرایط اخذ ویزای همراه اتریش

شرایط ویزای همراه یکی از عوامل پر اهمیت در مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل می باشد. چرا که بسیاری از افراد متأهل تصمیم دارند که دوران تحصیل خود در اتریش را در کنار خانواده بگذرانند. دانشجویان خواستار اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل، باید برای همراه نمودن خانواده با خود در کشور اتریش به موارد ذیل توجه داشته باشند:

  • همراه در کشور اتریش شامل همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال می شود.
  •  دانشجو می تواند همزمان با همراهان وارد کشور اتریش شوند.
  • پروسه الحاق همسر و دیگر همراهان، از زمان درخواست تا زمان به نتیجه رسیدن ممکن است در حدود 2 – 5 ماه به طول بیانجامد.
  • همراه با داشتن شرایط خاصی می تواند اجازه کار اخذ نماید.
  • فرزندان زیر 18 سال فرد دانشجو می توانند به طور رایگان در مدارس دولتی و با کیفیت این کشور تحصیل نمایند
  • فرزندان زیر 18 سال که در مدارس اتریش تحصیل می نمایند، ماهیانه مبلغی در حدود 200-300 یورو کمک هزینه دریافت می کنند.

تحصیل در اتریش

? ویزای تحصیلی اتریش ?

معرفی دانشگاه های برتر اتریش

از نکات بسیار پر اهمیت در اخذ اقامت اتریش از طریق تحصیل، اطلاع از دانشگاه های برتر این کشور است. بسیاری از دانشگاه های برتر اروپا در کشور اتریش قرار دارند و دارای رتبه بندی بسیار مناسبی در سطح جهان می باشند. برخی از این دانشگاه ها، دولتی و نسبتاً رایگان بوده و اکثراً تحصیل در آن ها به زبان آلمانی می باشد. برخی دیگر دانشگاه های خصوصی می باشند که دارای شهریه هستند و معمولاً به زبان انگلیسی تدریس می نمایند. شایان ذکر است که دانشکده های موسیقی و هنر فوق العاده قوی در کشور اتریش وجود دارند که می تواند مقصد بسیار مناسبی برای علاقه مندان این رشته های تحصیلی باشند. در جدول زیر برخی از برترین دانشگاه های اتریش، معرفی و اطلاعات مختصری از آن ها ارائه شده است.

 

رتبه کشوری

نام دانشگاه

توضیحات

1

دانشگاه وین

Universität Wien

دارای رتبه جهانی 115؛ قدمت بیش از 6.5 قرن؛ قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان؛ یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا؛ تدریس اکثر رشته ها به زبان آلمانی

2

دانشگاه فناوری وین

Technische Universität Wien

دارای رتبه جهانی 507؛ یکی از معتبرترین مؤسسات علوم فنی در اروپا؛ دارای تعداد زیادی دانشجویان بین المللی؛ استقرار در وین

3

اینسبروک

Universität Innsbruck

دارای رتبه جهانی 549؛ استقرار در شهر اینسبروک

4

دانشگاه فنی گراتس

Technische Universität Graz

دارای رتبه جهانی 576؛ استقرار در شهر گراتس

5

دانشگاه کارل – فرانزس گراتس

Karl-Franzens-Universität Graz

دارای رتبه جهانی 791؛ دومین دانشگاه قدیمی اتریش؛ بدون دانشکده پزشکی

6

دانشگاه اقتصاد و تجارت وین

Wirtschaftsuniversität Wien

دارای رتبه جهانی 871؛ یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی؛ استقرار در حاشیه شهر وین

7

دانشگاه یوهانس کپلر لینز

Johannes Kepler Universität Linz

دارای رتبه جهانی 922؛ یک موسسه آموزش عالی دولتی- غیرانتفاعی

8

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی وین

Universität für Bodenkultur Wien

دارای رتبه جهانی 1443؛ یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی؛ استقرار در حومه شهر وین

9

دانشگاه آلفن آدری کلاگنفورت

Alpen-Adria-Universität Klagenfurt

دارای رتبه جهانی 1450؛ یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی؛ استقرار در حومه شهر کلاگنفورت

10

دانشگاه پزشکی وین

Medizinische Universität Wien

دارای رتبه جهانی 1481؛ بزرگترین موسسه تحقیقاتی پزشکی در کشور اتریش؛ جدا شده از دانشگاه وین در سال 2004 و تبدیل به یک موسسه مستقل در زمینه دانشگاهی 

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? دانشگاه های اتریش ?

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی اتریش

جهت دستیابی به مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و ویزای تحصیلی اتریش، مدارک متفاوتی مورد نیاز است که در ادامه به برخی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و ویزا اشاره می گردد:

  • اخذ گواهی اشتغال به تحصیل از وزارت علوم ایران در مقطع تحصیلی مربوطه و ترجمه رسمی آن به زبان آلمانی(تنها تحصیل در دانشگاه های معتبر سراسری ایران، برای کشور اتریش قابل پذیرش می باشد.)
  • گواهی عدم منع تحصیل در مقطع فوق لیسانس در شرایطی که دارای لوگو و مهر انگلیسی باشد مورد تأیید خواهد بود و نیاز به ترجمه رسمی ندارد.
  • ارائه ترجمه رسمی اصل مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات به زبان آلمانی
  • کپی از صفحه اول پاسپورت و یا ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی و یا انگلیسی
  • تکمیل فرم های پذیرش اولیه در دانشگاه مورد نظر
  • ارائه رزومه کامل و معتبر و مدارک دال بر قابل استعلام بودن آنها
  • ارائه توصیه نامه برای دانشگاه از اساتید قبلی خود در ایران برای مقطع فوق لیسانس و دکترا
  • ارائه انگیزه نامه و دلایل کامل جهت انتخاب کشور اتریش برای مقصد تحصیلی و رشته مورد نظر
  • نامه پذیرش از دانشگاه و رسید پرداخت شهریه دانشگاه
  • نامه های تمکن مالی و گردش حساب بانکی
  • ترجمه رسمی و اصل نامه عدم سوء پیشینه

در مقاله مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل، به طور مفصل به بررسی مقاطع مختلف تحصیلی در اتریش و مدارک مورد نیاز برای هر یک پرداخته است. پیشنهاد می شود از طریق لینک ذیل، اطلاعات خود را در این خصوص تکمیل نمایید.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل ?

کار پس از تحصیل در اتریش

متقاضیان اخذ مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در اغلب موارد قصد دارند که پس از پایان تحصیل، در این کشور کار پیدا کرده و با ورود به بازار کار، حضور خود در این کشور را تمدید نمایند. با توجه به نرخ پایین بیکاری در این کشور، دولت اتریش به فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور اجازه داده است که نهایتاً تا 1 سال پس از تحصیل، در جستجوی کار در این کشور باشند. در ذیل، نمودار نرخ بیکاری کشور اتریش در سال های گذشته به نمایش درآمده است.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? کار پس از تحصیل در اتریش ?

در صورت دریافت پیشنهاد کاری و ورود به بازار کار اتریش می توانند اقامت خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهند. لذا با توجه به اعتبار مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های اتریش، نرخ پایین بیکاری و کمبود نیروی کار در این کشور، شانس فارغ التحصیلان و متقاضیان اقامت اتریش از طریق تحصیل برای یافتن کار مناسب در کشور اتریش یا کشورهای اطراف افزایش می یابد.

 

  • توضیحات موسسه ملک پور در مورد تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در اتریش

فایل تصویری موسسه ملک پور در مورد تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در اتریش

فایل صوتی موسسه ملک پور در مورد تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در اتریش

 

در مقاله کاریابی در اتریش، اطلاعات کاملی در خصوص شرایط و مدارک لازم جهت کار در کشور اتریش و روش های کاریابی در این کشور ارائه عرضه شده است.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? کاریابی در اتریش ?

اخذ اقامت دائم و پاسپورت اتریش با تحصیل

اخذ مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل و شرایط آن پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه های این کشور موضوع زیر عنوان پیش رو می باشد. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش با توجه به دوره تحصیلی در این کشو،ر بین شش ماه تا یک سال فرصت دارند تا با توجه به مدرک تحصیلی دریافت کرده و روزمه قبلی خود، در جستجوی یافتن کار در این کشور برآیند. متقاضیان پس از پایان تحصیل در این کشور و اخذ پیشنهاد شغلی می توانند اقامت خود را از نوع تحصیلی به اقامت کاری تبدیل کرده و در اتریش بمانند. این اشخاص اگر که بتوانند حدود 5 سال مشغول به کار بوده و در این مدت، بیمه و مالیات خود را بپردازند، قادر خواهند بود که برای دریافت اقامت دائم کشور اتریش اقدام نمایند. سپس با گذشت 6 سال، برای اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور درخواست نمایند. اشخاصی که اقامت دائم کشور اتریش را اخذ می نمایند، می توانند همانند یک شهروند اتریشی از تمامی امتیازات و امکانات این کشور زیبا بهره مند گردند. اما این نکته فراموش نشود که زمان دریافت پاسپورت این کشور، اجازه شرکت در فعالیت های سیاسی و رأی دهی نخواهند داشت.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? پاسپورت اتریش ?

روش های قانونی متعددی برای اخذ اقامت و پاسپورت کشور اتریش وجود دارد که متناسب با شرایط مختلف افراد، متفاوت می باشد. انتخاب بهترین روش و مقصد برای مهاجرت، موضوعی مهم و حساس می باشد که نیاز به بررسی فراوان و اخذ اطلاعات کامل و صحیح در این زمینه دارد. از روش های محبوب دیگری که برای اقامت اتریش به کار گرفته می شود، می توان به روش خودحمایتی و قرمز سفید قرمز اشاره کرد. در خصوص روش های مذکور می توانید مقالات ذیل را مطالعه نمایید.

اقامت اتریش از طریق تحصیل

? خودحمایتی اتریش ?


سوالات متداول راجع به مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

✅ آیا امکان تحصیل رایگان در اتریش وجود دارد؟

بله؛ در صورت انتخاب زبان آلمانی برای تحصیل در اتریش می توان به طور رایگان از نظام آموزشی این کشور بهره مند شد.

✅ هزینه تحصیل در اتریش چه مقدار است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های اصطلاحاً رایگان اتریش با توجه به رشته و دانشگاه، در حدود سالیانه 1000 تا 3 هزار یورو می باشد؛ در حالیکه هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش حدود 8 هزار تا 20 هزار یورو در سال است.

✅ آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی و کار دانشجویی برای متقاضیان فراهم است؟

بله؛ متقاضیان می توانند با توجه به مقطع تحصیلی خود، بورسیه تحصیلی اتریش دریافت کرده و به کار در حین تحصیل بپردازند.

✅ شرایط کار پس از تحصیل در اتریش چگونه است؟

با توجه به کمبود نیروی کار متخصص در اتریش و اعتبار بالای مدرک صادره از دانشگاه های اتریش، شرایط کار پس از تحصیل برای فارغ التحصیلان مساعد است.

✅ چگونه می توان اقامت اتریش از طریق تحصیل دریافت کرد؟

پس از تحصیل در اتریش و در صورت یافتن کار مناسب با مدرک تحصیلی خود می توانید ویزای کاری اتریش را دریافت کرده و پس از 5 سال کار و پرداخت بیمه و مالیات، اقامت اتریش را به دست آورید.


سخن پایانی درباره اقامت اتریش از طریق تحصیل

اقامت اتریش از طریق تحصیل، هزینه مهاجرت تحصیلی به اتریش و اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل در اتریش در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. در تهیه و گرد آوری اطلاعات این مقاله تلاش گردید به تمامی سوالات طرح شده در ابتدای مقاله در موضوع اقامت اتریش از طریق تحصیل پاسخ علمی داده شود و در زیر عنوان های ارائه شده، به جزییات اصلی و نکات پر اهمیت اقامت اتریش از طریق تحصیل پرداخته شود. موسسه ملک پور طی سال های فعالیت خود سعی نموده است با بهره گیری کاربردی از تکنولوژی های روز جهان و استفاده از خدمات موجود در فضای مجازی، همواره اطلاعات تحصیلی، مهاجرتی و سرمایه گذاری بین المللی را به طور رایگان و منطبق با آخرین تغییرات قوانین در اختیار شما بزرگواران قرار دهد. موسسه ملک پور با سود بردن از برترین وکلای رسمی اتریش و همکاری نزدیک با قوی ترین و مشهور ترین وکلا در تمامی کشورهای جهان، انواع خدمات تحصیل، مهاجرت و سرمایه گذاری را با بهترین کیفیت در اختیار موکلین خود می گذارد. شما عزیزان همواره می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و شرایط خود را جهت اقامت اتریش از طریق تحصیل یا دیگر روش های قانونی مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین در صورت تکمیل فرم تماس، همکاران ما با شما تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان ارائه خواهند نمود. چنانچه در حین مطالعه مقاله و یا در پایان آن، دچار سوال یا ابهامی در خصوص اقامت اتریش از طریق تحصیل شده اید، این فرصت را دارید تا سوالات خود را در بخش "ثبت پرسش" مطرح نمایید و پاسخ را از مشاوران متخصص موسسه دریافت فرمایید.

امتیاز 5 از 5 ( 10 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
سمیرا امیری
سلام، وقتتون بخیر می خواستم بدونم که آیا اقامت اتریش از طریق تحصیل بعد از چند سال امکان پذیر است؟ و سوال دیگه ای که دارم این هستش که برای رشته های هنر امکان کار بعد از تحصیل در اتریش وجود داره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بیشتر و بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم اما بصورت کلی با تحصیل نمی توان به اقامت دائم و پاسپورت رسید. از اقامت تحصیلی باید برای آموزش و فرصت کاریابی استفاده کنید تا بعد از عقد قرارداد کاری و پرداخت بیمه و مالیات به مدت 5 سال درخواست اقامت دائم نمایید. کاریابی بسته به رزومه و تلاش شما دارد، و با رشته های هنر هم می توانید به کار برسید اتفاقا کشور اتریش مهد هنر موسیقی در اروپا می باشد. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
محسن زارعی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. من 17 سالمه و رشته علوم تجربی میخونم. معدلمم 19.35 هست. میخوام توی رشته پزشکی ادامه تحصیل بدم. ایا این امکان وجود داره که بتونم همزمان با خانوادم برای اتریش اقدام کنیم و خانوادم با من بیان؟ و این که ایا بعد از پایان درس من می تونم توی اتریش زندگی کنم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز دوست عزیز تحصیل رشته پزشکی در کشور اتریش نیازمند به قبولی در کنکور سراسری ایران می باشد، اگر شما اقامت اتریش را داشته باشید باید در آزمون ورودی رشته پزشکی قبول شوید. تحصیل درکشور اتریش برای افراد زیر 18 سال نیازمند قیم است و پدر و مادر با ویزای توریستی می توانند اقدام نمایند. برای سوال اخرتان هم بلی شما پس از اتمام تحصیل این امکان را دارید که با ویزای کار اقامت اتریش را دریافت نمایید. موفق باشید.
فرزاد اسدی
سلام، وقت بخیر، مقاله خیلی خوبی در مورد اقامت اتریش از طریق تحصیل بود. بنده میخوام در دانشگاه ملی اتریش پذیرش دکتری دریافت کنم، میخواستم بدونم تحصیل در این مقطع میتونه به عنوان سال های اقامتی من به شمار بیاد؟ ممنون میشم از راهنمایی شما
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز معمولاً در اقامت تحصیلی افراد کار نمی کنند و از همه مهمتر بیمه و مالیاتی پرداخت نمی شود جواب خیر است. ولی اگر شما در مقطع دکتری بعنوان محقق یا دستیار استاد کار تمام وقت داشته باشید و بیمه و مالیات پرداخت نمایید می تواند جز اقامت شما باشد. موفق باشید.
فلاح
سلام، ممنون از مقاله خیلی خوبتون آیا امکان پذیرش در دانشگاه های رایگان من با ۲۸ سال سن در اتریش وجود داره؟ سطح زبانم خوب نیست، میتونم ‌اقدام کنم برای اتریش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز برای اینکه شما را بهتر راهنمایی کنیم نیازمند به اطلاعات بیشتری هستیم. اما اگر شما دانشجوی دانشگاه های سراسری ایران باشید، بلی این امکان وجود دارد برای دانشگاه های ملی اقدام نمایید. علاوه براین شما با شرکت در وبینار دانشگاه های اتریش استاد ملکپور شما شانس پذیرش از فاخ هوخ شوله های اتریش و دوره های زبان آلمانی را هم دارید. پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
سعید پوراحمدئ
با احترام و ادب خدمت استاد گرامی اینجانب سعید پوراحمدی ، متولد ایران شهر تهران میباشم،از سال ۲۰۰۶ در شرکت نفت ایران استخدام شدم و در مراکز و پتروشیمی های مختلف ایران کار کردم ،از جمله شرکت پارس جنوبی در عسلویه و شرکت پتروشیمی بندر امام در شهر ماه شهر،پتروشیمی و پالایشگاه شهر تبریز و پتروشیمی و پالایشگاه ایلام ،و پالایشگاه شهر اراک،هم اکنون نیز در پتروشیمی ایلام واحد گوگردزدایی فعالیت میکنم،اما در انواع مختلف واحد های پالایشگاهی و پتروشیمی مثل واحد آب و برق و بخار و الفین و تولید پلی اتیلن و ....نیز کار کرده ام ،دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی طراحی فرایند هستم،اما علاقه زیادی به خواندن و ادامه تحصیل در رشته کوانتوم و یا نانوتکنولوژی دارم،پایان نامه دوره ارشد بنده افزابش راندمان مبدل های حرارتی با تزریق نانو المینیوم با طراحی توسط نرم افزار گمبیت و فلویت بوده که نمره کامل را دریافت نمکده ام،معدل کارشناسی ارشد من در دانشگاه تهران شمال ۱۸.۶ است و در سال ۲۰۲۰ فارق التحصیل شده ام،اکنون زمینه مطلعاتی و تحقیقاتی بنده کوانتوم و نانوتکنولوژی میباشد،عضو انجمن نانو ایران و کوانتوم ایران هستم و دوره های مختلفی در شرکت نفت ایران گذرانده ام.اما در زمینه کوانتوم و نانوتکنولوژی امکان تحقیقات گسترده و کار در کشور ایران برایم فراهم نیست ،بنابراین از شما خواستارم تا در صورت امکان برای همکاری و شاگردی به صورتی که مناسب برای بنده میدانید شرایط را فراهم آورید ،تا بنده بتوانم به سفارت المان در ایران مراجعه و مراحل بعدی را انجام دهم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز برای دریافت مشاوره لطفا با موسسه تماس بگیرید.
عطا
سلام وقت بخیر من لیسانس معماری دارم از دانشگاه غیر انتفاعی تهران و مدرک زبان المانی c1 آیا میتونم برای ادامه تحصیل به دانشگاه های دولتی اتریش اقدام کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز بلی این شانس برای شما فراهم است برای این منظور می توانید از محصول اپلای و ویزای تحصیل اتریش استفاده کنید. https://officialmalekpour.net/buy-the-product-of-the-austrian-student-application-and-visa
نیلوفر سهرابی
سلام وقتتون بخیر من 34 سالمه و لیسانس مدیریت دارم ایلتس ندارم ولی ازمون ماک دادم 6 و نیم شدم از نظر شما باتوجه به شرایط سنیم میتونم برای یه رشته دیگه مجدد لیسانس بخونم در اتریش؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز اتریش روی سن حساس نمی باشد.
مشاوره رایگان