اقامت اتریش از طریق از دواج - شرایط و مراحل ازدواج

26 نظر

اقامت اتریش از طریق ازدواج یکی از روش های اخذ اقامت و مهاجرت به اتریش است. زمانی که با یک فرد اتریشی ازدواج میکنید بعد از گذشت یکسال از ازدواج میتوانید برای اقامت دائم و نهایتا دریافت پاسپورت اتریش اقدام کنید از مهم ترین شرایطی که باید برای دریافت اقامت دائم داشته باشید تسلط به زبان آلمانی و عدم سوء پیشینه است. شما از طریق ازدواج حتی میتوانید تابعیت خود را نیز تغییر دهید و تابعتی اتریشی داشته باشید از مهم ترین شرایط برای دریافت تابعیت حداقل 5 سال زندگی به طور مداوم با یک فرد اتریشی است و بعد از داشتن 10 سال اقامت در اتریش میتوانید تابعیت خود را اتریشی کنید که شرایط دیگری نیز دارد که در ادامه با هم میخوانیم برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت اتریش از طریق ازدواج میتوانید از مشاوره تلفنی رایگان مشاورین موسسه MIE نیز بهره مند شوید.

 

ویدیو موسسه MIE در مورد روش های اخذ اقامت اتریش


 

مباحثی که در این نوشتار مورد بررسی قرار میگیرد:

تماس با ما

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

 شرایط اقامت اتریش از طریق ازدواج

سیستم ثبت احوال در اتریش بر اساس وقایع تولد، ازدواج و وفات است و زبان رسمی این کشور آلمانی است. فقط ازدواج های مدنی در اتریش قانونی است هرچند که ممکن است مراسم مذهبی با مراسم مدنی انجام شود. از طریق ازدواج با شهروند دولت اتریش ( اعم از زوج و زوجه) نمیتوان بلافاصله گذرنامه اتریشی دریافت نمود و عضو شهروند اتریشی شد. برای اخذ اقامت از طریق ازدواج چه با مرد اتریشی و چه زن اتریشی شخص باید از طریق تکمیل و ارایه درخواست و فرم مربوطه به کنسولگری و همچنین ارایه اسناد و مدارک مربوطه اقدام نمایند. طبق ماده ۹۷۰ قانون مدنی ایرانیان مقیم خارجه برای امر ازدواج موظفند نزد کنسولگری های ایران حاضر شوند تا در آنجا عقد ازدواج واقع و ثبت گردد. برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج طبق شرایط حقوقی چنانه فردی با شخصی از کشور اتریش ازدواج کند میتواند اقامت کشور مذکور را پس از سپری نمودن مدت مشخص کسب نماید و نیز میتواند این اقانت را به اقامت دائم تبدیل نموده و سپس اخذ تابعیت کشور فوق الذکر را کسب بنماید. اشخاص ممکن است تحت شرایطی با یک تبعه خارجی اعم از زوج و زوجه ازدواج کنند شرایطی که دولت متبوع مقرر میکند جهت ازدواج لازم الاجرا است. البته شرایط مقدماتی و تشریفاتی هرچند به صورت صوری باشند مطابق شرایط همان دولت اقامتگاه آنان است که اجرای تشریفات و مقدمات ازدواج توسط مامورین کنسولی ایران در کشور متبوع صورت میپذیرد و تحت شرایطی فردی بدین صورت ازدواج مینماید تابعیت دولت مقیم را بدست خواهد آورد. در این شرایط اگر زوج یا زوجه از اتباع خارجی باشند وظیفه ماموران کنسولی به شهروند دولت مزبور محدود میشود و در اجرای عقد نسبت به فرد دیگر قانون ساکت است.

  • تابعیت در اتریش

تابعیت در اتریش بر مبنای سیستم خون است بنابراین شخصی که با تبعه اتریش ازدواج میکند و بعد از مدت معیین اقامت وی به تابعیت اتریشی تبدیل میشود و طفل متولده از والدین اتریشی بدون توجه به محل تولد وی، طفل اتریشی محسوب میشود. البته صرف تولد طفل در اتریش نمیتواند به عنوان سندی برای کسب تابعیت این کشور بشمار آید. لذا کسب تابعیت اتریشی به وسیله والدین علی الاصول فرزندی که از والدین اتریشی متولد میشود خود به عنوان شهروند اتریشی بشمار میرود.

  • کسب تابعیت اتریش

شخص پس از ازدواج رسمی با شهروند دولت اتریش یا قرار همزیستی رسمی، محضری (در مورد همجنس گرایان) شما میتوانید به عنوان همسر یا هم زیست تقاضای اجازه اقامت بنمایید. البته پس از طی ۶ سال زندگی مشترک که ازاین ۶ سال، باید ۵ سال آن به طور سکونت مداوم در اتریش بوده باشد و با داشتن سایر شرایط( داشتن تسلط به زبان آلمانی/ درآمد کافی برای زندگی/داشتن محل سکونت مناسب/عدم سوء پیشینه کیفری/قبولی در آزمون ویژه شهروندی … ) تقاضای حق شهروندی بنماید که در نهایت این تقاضای شهروندی منجر به اخذ تابعیت این کشور میشود. به عبارت دیگر اگر دو سال یا بیشتر از زمان ازدواج زوجین بگذرد برای کسب تابعیت باید به مدت ۳سال دیگر در آنجا اقامت داشته باشند و در صورتی که مدت ۵ سال یا بیشتر از زمان زادواج آنها بگذرد، زوج یا زوجه اتریشی حداقل به مدت ۱۰ سال در این کشور اقامت کند که ممکن است دراین صورت از کسب اقامت این کشور صرف نظر کند.

مراحل اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

مراحل اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج  را بررسی می‌کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که جزئیات و قوانین ممکن است تغییر کنند و بهتر است از منابع رسمی یا مراجع مهاجرت اتریش بهره‌ مند شوید.

  • ازدواج: اولین گام برای اخذ اقامت از طریق ازدواج، انجام ازدواج با یک شهروند اتریش یا فردی که اقامت دائم در این کشور دارد است. ازدواج باید با توجه به قوانین اتریش و در مقابل مقامات محلی انجام شود.
  • اقامت موقت: پس از ازدواج، معمولاً اقامت موقت درخواست می‌شود. این اقامت به عنوان یک گام اولیه به مدت مشخص صادر می‌شود و اجازه اقامت در کشور را فراهم می‌کند.
  • ثبت نام در مراکز مهاجرت: هر دو همسر باید به مراکز مهاجرت محلی مراجعه کرده و درخواست اقامت را ثبت کنند. این شامل ارائه اسناد مرتبط با ازدواج و سایر مدارک مورد نیاز است.
  • تحقق از شرایط مالی: برخی از مقررات اقامت اتریش نیازمند تحقق از شرایط مالی خاصی هستند. این ممکن است شامل ارائه گزارش مالی، اثبات درآمد، یا حتی تعهد نامه از طرف شهروند اتریشی یا همسر باشد.
  • تمدید اقامت: پس از مدت زمان مشخص، ممکن است اقامت موقت نیاز به تمدید داشته باشد. این مرحله نیازمند ارائه مدارک و اطلاعات به‌ روز است.
  • اقامت دائم: پس از چند سال استفاده از اقامت موقت و اطمینان از پایبندی به قوانین، میتوانید اقامت دائم خود را دریافت کنید.

مدارک لازم برای اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

برای دریافت اقامت از طریق ازدواج ابتدا باید اثبات کنید شما در رابطه با یک شهروند اتریشی به قصد ازدواج هستید مدارکی برای اثبات این رابطه ممکن است نیاز باشد شامل عکس های دونفره، بلیط های سفر با یک دیگر، پیام های شخصی و هدایایی که به یک دیگر داده اید. بعد از اثبات این موضوع مدارکی که برای اخذ اقامت نیاز است شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت یا مدارک شناسایی زوجین
  • آدرس محل اقامت در اتریش
  • گواهی ازدواج
  • گواهی طلاق یا گواهی فوت همسر در صورت ازدواج قبلی
  • گواهی تولد فرد تبعه اتریش
  • مدارک مربوط به درآمد هر دو همسر (مثل حساب بانکی، گواهی حقوق، یا تاییدیه مالی)
  • گواهی پزشکی از یک پزشک معتبر

بررسی شرایط ازدواج ایرانی با اتریشی 

 ایرانی‌ هایی که در کشور اتریش مقیم هستند برای ثبت ازدواج در اتریش باید به کنسولگری ایران در اتریش مراجعه نمایند. بر طبق قوانین ایران اگر یک فرد ایرانی با زن اتریشی ازدواج کند، زن اتریشی تابعیت ایرانی را کسب می کند؛ ولی اگر زن ایرانی با مرد اتریشی ازدواج کند، مرد اتریشی تابعیت ایرانی به دست نخواهد آورد. همچنین بر طبق قوانین اتریش اگر یکی از زوجین اتریشی باشند و دیگر ایرانی تابعیت اتریش بعد از انجام مراحلی بعد از گذشت چند سال به همسر اعطاء خواهد شد و شخص اقامت اتریش از طریق ازدواج را کسب می‌کند.

آثار حقوقی ازدواج در اتریش

 اگر تبعه یک کشور غیراتریشی با یک شهروند اتریشی ازدواج نماید تبعه غیر اتریشی می‌ تواند به عنوان همسر یک اتریشی، ابتدا تقاضای اقامت اتریش را ارائه دهد و بعد از گذشت شش سال از زندگی مشترک که حتماً ۵ سال آن باید به صورت مداوم در اتریش سکونت داشته باشند و همچنین با کسب شرایطی مانند درآمد کافی جهت امرار معاش، سکونت مناسب، قبولی در آزمون شهروندی اتریش، تسلط به زبان آلمانی، نداشتن محکومیت و جرایم می‌ تواند تابعیت اتریش را کسب نماید. اگر فردی با یک اتریشی ازدواج کند و درخواست تابعیت ننماید، تابعیت به او ارائه نمی گردد. اگر ازدواج را یک مشارکت ثبت شده در نظر بگیریم، حقوق و تعهدات ازدواج عکس مشارکت های ثبت نشده ایجاد می شوند. فرهنگ ازدواج در اتریش و قوانین ان شامل تعهداتی از قبیل وفاداری، وظایف نگهداری (قوانین نگهداری)، قوانین اجتماعی و قوانین ارثی از این قبیل می‌ باشد.

بررسی ازدواج صوری در اتریش و آثار و عواقب آن 

 ازدواج صوری یا ازدواج تقلبی با هدف فریب و سوء استفاده از موقعیت فرد در برابر مقامات دولتی یا جامعه انجام می ‌پذیرد. وارد شدن به این نوع ازدواج یعنی ازدواج در اتریش به صورت صوری یا تقلبی، عواقب خاص خود را به دنبال دارد. اگر مقامات دولتی از آن رابطه صوری مطلع شوند، این نوع رابطه نقض قوانین بوده و جرم محسوب می‌ شوند. در اتریش ازدواج صوری یا ازدواج تقلبی به همراه مواردی خاص مانند فریب، تهدید و عدم رضایت نماینده قانونی و شرایط خاص دیگر مرتبط با ازدواج، در صورت محرز شدن برای دولت به لغو ازدواج خواهد انجامید و فرد از حقوق دریافتی محروم خواهد شد.

روند اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

 بعد از گذشت یک سال از ازدواج در اتریش، شخص می تواند برای اقامت در بعد از چهار سال برای تابعیت اقدام نماید. برای کسب تابعیت از طریق ازدواج با یک اتریشی باید مدت پنج سال در کنار همسر اتریشی در اتریش اقامت داشت. برای اخذ اقامت اتریش که نهایتاً به دریافت پاسپورت اتریش می انجامد، شخص باید شرایط زیر را برای دریافت اقامت به دست آورد:

  • تسلط به زبان آلمانی
  • عدم سوء پیشینه
  • تعهد به قانون در کشور تا ۱۰ سال
  • قبولی در امتحان شهروندی کشور اتریش
  • اثبات اینکه اگر فرزندی از ازدواج گذشته دارد، این فرزند مخل ازدواج کنونی او نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت در اتریش شامل موارد زیر می باشد که باید به زبان آلمانی ترجمه شود.

  • تاریخ ورود شخص به کشور اتریش
  • ثبت محل سکونت فرد
  • مدارک تولد اصل یا کپی
  • گواهی ازدواج و محل ثبت ازدواج
  • فرم درخواست برای پذیرش تابعیت

شرایط دریافت تابعیت و شهروندی اتریش

از جمله شرایطی که باید برای دریافت تابعیت در اتریش داشته باشید میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن اقامت قانونی به مدت ۱۰ سال
  • نداشتن منع اقامت موقت در داخل و در کشور دیگر منطقه اقتصادی اروپا در یک سال گذشته یا اخراج ازاین کشور
  •  نداشتن محکومیت قضایی در داخل و خارج از کشور و نداشتن جرایم اداری مهم
  •  دارا بودن شغل مناسب و درآمد کافی جهت امرار معاش
  •  قطع علقه از تابعیت قبلی
  •  آگاهی از نظام دموکراسی اتریش و وین
  •  داشتن مدرک و دانش زبان آلمانی در حد B1
  •  افرادی که ۳۰ سال مداوم در اتریش زندگی کردند
  •  افرادی که مداوم تا ۱۵ سال اجازه اقامت در اتریش را داشته باشند
  •  مدارک و شواهد نشان دهنده شغل و حرفه در اتریش
  •  داشتن والدین اتریشی
  •  سال اقامت قانونی و مستمر و تولد در اتریش
  •  کسب رتبه و مقام های فوق العاده در انجمن های علمی، اقتصادی، هنری و ورزشی در جهت منافع ملت اتریش

سوالات متداول

✔️مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج چگونه است؟

شما میتوانید با اثبات رابطه خود با فرد اتریشی ازدواج کرده و اقامت موقت دریافت کرده و پس از حدودا یکسال اقامت دائم و پاسپورت و بعد از 10 سال هم میتوانید تابعیت اتریشی دریافت کنید.

✔️فرهنگ ازدواج در اتریش چگونه است؟

در گذشته فرهنگ های زیادی در اتریش برای ازدواج بوده مانند خواستگاری کردن پسر از پدر دختر در اتریش مرسوم بوده اما امروزه این موارد کم رنگ تر شده

✔️مزایا ازدواج با فرد اتریشی؟

دریافت اقامت و تابعیت اتریشی ، برخورداری از تمام حقوق شهروندی در اتریش ، کیفیت بالای زندگی در اتریش

✔️چند سال بعد از ازدواج در اتریش میتوان تابعیت اتریشی در یافت کرد؟

شما بعد از گذشت 10 سال و زندگی و اقامت در اتریش میتوانید تابعیت خود را تغییر دهید و تابعیت اتریشی دریافت کنید ولی حداقل 5 سال باید با فرد اتریشی زندگی کرده باشید.

سخن پایانی

شرایط اقامت اتریش از طریق ازدواج در این مقاله به صورت کامل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. کشور اتریش یکی از بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی است. شما با اثبات رابطه با یک فرد اتریشی میتوانید با او ازدواج کرده و اقامت و در نهایت تابعیت اتریشی دریافت کنید. ازدواج صوری در اتریش، عواقب خاص خود را دارد. اگر مقامات دولتی از  رابطه صوری مطلع شوند، این نوع رابطه نقض قوانین بوده و جرم محسوب می‌ شود. علاقمندان به کسب اطلاع در خصوص اقامت اتریش از طریق ازدواج می توانند با موسسه ملک پور تماس حاصل فرمایند تا مورد مشاوره رایگان تلفنی قرار گیرند. در غیر این صورت می توانید اطلاعات خود را در فرم تماس که بر روی وبسایت موسسه موجود می باشد، وارد نمایید و سپس از سوی مشاورین متخصص این مجموعه، تماس تلفنی و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

 

امتیاز 5 از 5 ( 4 رای ثبت شده)

ثبت پرسش
Sorayya Amouzadeh
با سلام و خسته نباشید خواهر م حدودا یک هفته است قبولی پناهندگی در اتریش را گرفته.قصد دارد با آقایی در ایران ازدواج کند.میخواستم بدانم روند پیوست ایشان به کشور اتریش چگونه است.و خواهرم چه زمانی میتواند درخواست ویزا برای ایشان بکند. خواهشمندم که مرا راهنمایی بفرمائید. با سپاس عموزاده
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام عرض ادب دوست عزیز باتوجه به پناهندگی خواهرتان پرونده ایشان ریسک بالایی دارد اما اگر ایشان هنوز تابعیت نگرفته اند ازدواج بین دو ایرانی است و زمانی که به اقامت بلند مدت گرفتند می توانند برای همراه هم اقدام نمایند. موفق باشید
Jawed mansuri
Sehr geehrte Damen und Herrn. Ee geht um folgende,ich habe eine Bekannte im Iran und die Tochter von meiner Bekannte ist meine Freundin und wir wollen uns heiraten.ich bin Seit 5Jahren in Österreich aber 2Jahre bin ich als asylberechtigter und mache ich eine Lehre als kfz-Techniker. Ich hätte informieren wenn ich mit meiner Freundin heirate,gibt es eine möglichkeit damit sie hier nach . .Österreich kommt Ich freue mich auf Ihre Antwort Mit freundlichen Grüßen Mansuri Steiermark,österreich
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب، موسسه ملک پور خدماتی در زمینه پناهندگی نداشته و اطلاعات و مشاوره ای در این زمینه ارائه نمی دهد. صرفاً اقدام از طریق روش های قانونی مورد نظر موسسه ملک پور می باشد. * مانا باشید *
عباس عادلی
سلام و عرض ادب خیلی ممنون از مقالتون، برای فرد 33 ساله که متاهل است چه راههای جایگزینی را پیشنهاد می دهید. بنده مدرک لیسانس دارم و همسرم 28 ساله هستند و مدرک فوق لیسانس معماری دارند. با تشکر
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز شرایط سنی و علمی شما خیلی خوب هست، اگر سوال خود را کاملتر مطرح می کردید و بیشتر راجع به شرای تان می فرمودید بهتر می توانستیم راهنمایی تان کنیم اما کار- تحصیل می تواند برای شما گزینه خوبی باشد و کشورهایی چون هلند، فنلاند، اتریش، دانمارک، سوئیس در اروپا و همچنین کانادا اقدام نمایید پیشنهاد می کنم حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط عمومی شما بصورت رایگان بررسی شود. موفق باشید.
مهدی شاکر اردکانی
اگر با یک زن اتریشی ازدواج کنم میتونم اقامت دائم اتریش رو بگیرم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ارادت. بله دوست گرامی، در صورتی که بتوانید به صورت رسمی و قانونی ازدواج نمایید می توانید اقامت این کشور را بدست آورده و پس از مدتی به اقامت دائم این کشور برسید.
حکیم امانی
سلام من می خواستم با یک خانم اتریشی ازدواج کنم و در کشور اتریش زنده گی کنم اما نمی دانم که چگونه باید یک خانم اتریشی پیدا کنم قصد دارم تمام عمر با هاش زنده گی کنم.
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
دوست عزیز موسسه خقوقی ملکپور در این زمینه خدماتی ندارد
تینا عرضی
سلام. آیا برای اخذ ویزای ازدواج اتریش احتیاج به مدرک زبان هست؟ در وب سایت سفارت به هیچ موردی اشاره نشده
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام خیر دوست عزیز نیازی به اخذ مدرک زبان نمی باشد.
Majid Hoseiny
سلام خسته نباشید من اتریش زندگی می کنم و بایک خانوم که در ایران هستند قصد ازدواج دارم ملیت هر دو ما افغانستانی هست ایشون قبلا نامزد کردن و طلاق گرفتن نامزد سابق ایشون هم در اتریش زندگی می کنه فقط ما یک مشکل داریم باطل کردن عقدنامه هست در سفارت افغانستان حکم تنفیض و این مشکل هم قابل حل می باشد البته بدون اینکه سابقه یا مشکلی در سفارت یا پرونده این خانوم پیش بیاد آیا من از طریق ازدواج می توانم خانومم رو به اتریش بیاورم آیا ازدواج سابق ایشون مشکلی ایجاد نمی کنه ممنون میشم اگر کمی راهنمایی کنید با تشکر🙏
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز در صورت ازدواج می توانید برای همسرتان نیز درخواست اقامت دهید.
Sahar iavari
با سلام وخسته نباشید من شوهرم اتریش زندگی میکنه میخواستم بدونم برای گرفتن اقامت در اونجا چه شرایطی باید داشته باشم
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب شما میتوانید از طریق درخواست ویزای همراه اقدام نمایید
احمد رمضانی
من میخوام خانومم رو بیارم ولی ۱۹ سالش هس ولی شنیدم ۲۱ ساله باید باشه ایا درسته ممنون
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز از اداره اقامت محل اقامت تان راهنمایی دقیق تر را می توانید دریافت بکنید در این مورد. موفق باشید.
لیلا هاشم زاده
خواهرم سه سال است ازدواج کرده و حدود یک سال است با همسرش در اتریش زندگی می‌کند الان شوهر خواهرم هر روز مسئله جدایی و طلاق را پیش می‌کشد، حال خواهرم که فعلا اقامت یکساله دارد اگر جدا شد به ایران دیپورت میشه یا میتونه نوع اقامت و عوض کنه و آنجا زندگی کنه،چون همسرش تهدید می‌کند که اگر طلاقت بدهم بیرونت می‌کنند و باید به ایران برگردی
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام مخاطب گرامی خواهرتان می توانند اقامت خود را تبدیل به نوع دیگری از اقامت مانند اقامت تحصیلی ، کاری و یا سرمایه گذاری نمایند.
Mohmmadi
سلام وقت تون بخیر! من نامزدم در کشور اتریش۷ سال میشه زندگی میکنه ومن هم ایرانم و۵ ماه میشه نامزد کردیم ومن قصد رفتن پیش نامزدم را دارم اولین کاری ک باید بخاطر رفتنم ب انجا اقدام کنم چیست وچه مدارکی نیاز دارم ؟ ممنون میشم ک جواب من را هرچه زودتر ارائه کنید
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز پارتنر شما اگر عقد کرده باشید می تواند برای شما دعوتنامه بفرستد. بهتر است ایشان با یکوکیل محلی در امر ازدواج مشورت بکنند و طبق راهنمایی ایشان پیش بروند.
شیوا
سلام وقتتون بخیر من به محض ورودم به اتریش با آقای ایرانی که تابعیت اتریش دارن ازدواج کردم. بعد از چند وقت می‌تونم برای خواهرم که ایران هستن دعوتنامه بفرستم که بیان اتریش؟ ممنون میشم پاسخ بدین 🙏🏻
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام و عرض ادب دوست عزیز اقامت تان قانونی مانعی برای ارسال دوتنامه ندارید ولی بهتره که مراجعه بکنید به اداره اقامت محل زندگی تان تا اطلاعات دقیق تری را کسب بکنید.
محبوبه
سلام و د رود بنده پارتنرم اتریش هست من میتونم از طریق ازدواج تابعیت اتریش رو در یافت کنم وبعد از ازدواج میتونم کاربکنم چه مدت از ازدواج باید بگذره که بتونم تابعیت دریافت کنم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله شما با ازدواج با یک فرد تبعه اتریش میتوانید پس از 6 سال زندگی در این کشور به پاسپورت این کشور دست پیدا کنید.
بهشاد
سلام اگر بخوایم از طریق ازدواج اقامت اتریش رو بگیریم چقدر زمان میبره که اقامت دائم دریافت کنیم ؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما پس از 5 سال زندگی در اتریش میتوانید برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.
saba
سلام من یک دانشجو در اتریش هستم اگر با یک فرد اتریشی ازدواج کنم میتونم تابعیت اون کشور رو بگیرم یا نه؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله امکان پذیر است.
صابر احمدی
درود. سوال من این هست که آیا برای ازدواج با فرد اتریشی، سن هم دارای اهمیت هست؟ مثلا اگر فردی 62 ساله باشد امکان دریافت اقامت از طریق ازدواج را دارد؟ سپاس
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام دوست عزیز محدودیت سن وجود ندارد.
محمد مظاهری
سلام درود ببخشید پروسه مهاجرت به اتریش چقدر زمان میبره؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شرایط شما باید توسط کارشناسان و وکیل مهاجرت به اتریش بررسی شود و نمیتوان بدون بررسی زمانی اعلام نمود.
سارا
سلام، من با آقایی در اتریش آشنا شدم که پناهنده است در این کشور، آیا اگر ازدواج کنیم میتونم اقامت اتریش رو بگیرم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز امکان اخذ اقامت وجود دارد.
صمدی
سلام. برای کشور اتریش هم میشه ویزای نامزدی گرفت و رفت و بعد اونجا ازدواج کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز، ویزای نامزدی در کشور اتریش صادر نمی شود و شما برای الحاق به همسر باید به صورت رسمی ازدواج ثبت شده داشته باشید.
مریم
سلام . وقت به خیر. چه مدت بعد از ازدواج با یک مرد اتریشی میشه که اقامت دائم رو دریافت کرد؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. شما بعد از 5 سال زندگی در این کشور میتوانید اقامت دائم خود را دریافت کنید.
سوگند
وقت بخیر برای مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج این امکان هست تا زمانی ک تابعیتمون رو نگرفتیم، ب ایران رفت و آمد کنیم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. بله دوست عزیز، محدودیتی در تردد نخواهید داشت.
sam
سلام با توجه به شرایط بنده برا ی کدوم روش میتونم برای اتریش اقدام کنم 30 سالمه مکانیک ارشد خوندم و سطح زبانم b2المانی هست یک کیس ازدواج در اتریش دارم و با ایشون در ارتباط هستم ایشون بومی اتریش هستن با توجه به شرایط بنده کدوم روش میتونه مناسب تر باشه
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. اگر قصد دارید قبل از ازدواجتان اقامت بدست آورید می توانید از طریق ویزای جاب سیکر و یا ویزای تحصیلی وارد این کشور شوید و در غیر این صورت میتوانید از طریق ازدواج اقدام داشته باشید.
زندی
سلام و وقت بخیر من میخواستم از طریق ازدواج اقامت اتریش را بگیرم. آیا همسرم حتما باید پاسپورت اتریش داشته باشد یا با داشتن اقامت هم امکان پذیر است؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. امکان دریافت اقامت در صورتی که همسر شما اقامت موقت هم داشته باشند وجود دارد و جای نگرانی وجود ندارد.
مهدی
سلام خسته نباشید اگر با فردی ازدواج کنیم که عضو اتحادیه اروپا باشه آیا میشه برای زندگی به کشور دیگه ایی مثلا اتریش بریم؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
در صورتی که کشور ایشان عضو شنگن باشد امکان اقدام وجود دارد.
لیلا نصیری
سلام اگر با فردی که ویزای تحصیلی اتریش رو داره توی ایران ازدواج کنیم می تونیم از طریق ایشون اقامت بگیریم؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
با سلام بله دوست عزیز این امکان وجود دارد.
Mina
سلام خسته نباشید بعد ازدواج با فرد اتریشی چند سال بعد میشه تابعیت این کشور رو دریافت کرد و آیا اینکه ازدواج باید رسمی باشه یا اینکه فقط پارتنر باشه کافیه؟؟
X

فرم پاسخ به این نظر



پاسخ کارشناسان
سلام و عرض ادب. ازدواج شما باید رسما ثبت شود و شخص برای دریافت تابعیت باید حداقل 5 سال به طور مداوم با یک فرد اتریشی زندگی کند و بعد از داشتن 10 سال اقامت در اتریش میتواند تابعیت خود را اتریشی کند.
مشاوره رایگان