جاذبه های گردشگری منچستر انگلستان

بدون نظر

شهر منچستر انگلستان از جمله شهرهایی است که تعداد قابل توجهی جاذبه، برای بازدیدکنندگان خود دارد. این جاذبه ها می تواند برای افرادی که برای اولین بار ویزای انگلستان دریافت نموده و تصمیم به دیدن این کشور و شهر منچستر آن گرفته اند، جالب باشد. اولویت بندی جاذبه ها برای هر گردشگر، با توجه به تنوع جاذبه ها متفاوت است و هر فردی می تواند بین معماری و بناهای دیدنی یا هنر، فروشگاه های مختلف یا ورزش، هر کدام را انتخاب کند. شنیدن نام شهر منچستر، برای طرفداران فوتبال یادآور تیم های فوتبال معروف انگلیس مانند "منچستر یونایتد" و "منچستر سیتی" می باشد. این دو باشگاه فوتبال، طرفداران زیادی دارند که هردو در شهر منچستر هستند. به دلیل وجود مدرسه های ایرانی در شهر منچستر انگلیس، ایرانیان زیادی در این شهر ساکنند و در مدرسه های آن به تحصیل مشغولند.

برای شناخت بهتر شهر منچستر و جاذبه هایش، شما را با برخی از جاذبه ها و مجموعه های دیدنی اش آشنا می سازیم.

موزه علم و صنعت(Museum of Science and Industry)

موزه علم و صنعت منچستر انگلیسموزه علم و صنعت منچستر انگلیس

شهر منچستر انگلستان محل تولد و آغاز بسیاری از اکتشافات و اختراعات مهم است که بسیاری از این اختراعات در موزه علم و صنعت ثبت شده است. موزه دارای 12 گالری است و تاریخ دوره روم باستان و انقلاب صنعتی را نشان می دهد. این موزه در یکی از قدیمیترین ایستگاه های قطار دنیا واقع شده است. هواپیماهای قدیمی انگلیسی از جمله آثار جالبی است که در قسمت گالری هوا و فضا موزه نگهداری می شود. در گالری های دیگر نیز قطارهای بخار و وسایل اولیه ای که از گذشته باقی مانده است را می توان دید. در طبقه های بالا افرادی که علاقه مند به انجام آزمایشات مختلف هستند، می توانند در این گالری به صورت تجربی آزمایشاتی را انجام دهند.



موزه ملی فوتبال(National Football Museum)

موزه فوتبال منچستر انگلیسموزه فوتبال منچستر انگلیس

هر فردی که علاقه مند به فوتبال باشد، باید به موزه ملی فوتبال در منچستر انگلیس برود و در داخل ساختمان شیشه ای که به Urbis شناخته می شود، به تماشای تاریخ ورزش فوتبال بپردازد. این موزه از شهر "لانکاشایر" در سال 2012 به شهر منچستر منتقل شد. طرفداران تیم ملی فوتبال انگلیس آخرین افتخارات به دست آمده از جام جهانی توسط این تیم را در این موزه می توانند ببینند. اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه فوتبال و ورزش مورد علاقه تان را می توانید با رفتن به این موزه کم نظیر و زیبا به دست آورید.



تالار شهر منچستر(Manchester Town Hall)

یکی دیگر از جاذبه های منچستر انگلستان که از نمونه های قابل توجه معماری نئوگوتیک است، تالار شهر منچستر می باشد. اگر فردی برای اولین بار به این شهر وارد شود و بخواهد ساختمانی را مورد تحسین قرار دهد، این بنا بی شک ساختمان تالار شهر منچستر خواهد بود. این جاذبه زیبا در میدان آلبرت شهر منچستر قرار دارد. اکنون بخشهایی از ساختمان محل برخی از اداره های دولتی می باشد. اگر بخواهیم ویژگی هایی از این تالار را نام ببریم می توان به سقف تزئینی به همراه نقاشی های تزئینی، موزائیک های نمادین زنبور عسل و برج ساعت اشاره کرد.



موزه تاریخ مردم(People's History Museum)

موزه تاریخ مردم منچستر انگلستانموزه تاریخ مردم منچستر انگلستان

موزه تاریخ مردم یکی از بهترین مکان های گردشگری است که برای درک ساختار اجتماعی و فرهنگی شهر منچستر، باید حتما از آن دیدن کرد. با رفتن به این محل و قدم زدن در راهروها و دیدن و خواندن مطالب مختلف می توان در مورد تاریخ دموکراسی و نحوه انتخاب شدن افراد مطلع شویم. نمایشگاهی در موزه، زندگی و اعتراض های مردم و کارگران انگلیسی را در مدت 200 سال به نمایش گذاشته است. از فضاهای دیگر موجود در این موزه، وجود مکان هایی برای یادگیری، فضاهای نمایشگاهی و همچنین امکاناتی مانند پارکینگ، محل نگه داری کودکان و غیره است.



موزه منچستر(Manchester Museum)

موزه منچسترموزه منچستر

موزه منچستر مجموعه ای جذاب از تاریخ طبیعی را به خود اختصاص داده است. گردشگران و افراد علاقه مند می توانند همه چیز مانند، مومیایی های مصری، اسکلت دایناسور و حتی سوسک های غیر معمول را در این موزه بیابند. مجموعه ای نادر و زیبا از قورباغه ها و خزندگان کمیاب در آنجا می توان مشاهده نمود. موزه منچستر موزه دانشگاهی بریتانیا است و بخش مهمی از دانشگاه منچستر انگلستان به شمار می رود. در این موزه بسیار جالب و حیرت انگیز می توان از زمان "داروین" و "تورینگ"، از تاریخ طبیعی گرفته تا اطلاعاتی در مورد فن آوری و محیط زیست را از نزدیک دید. اسکلت دایناسورها و مومیایی هایی از زمان مصر باستان، بسیاری از گونه های نادر و قابل تامل جانوری که تاریخشان مربوط به هزاران سال پیش می رسد و همینطور بیش از 4 میلیون شی مختلف در این موزه نگهداری می شوند.

امتیاز 5 از 5 ( 1 رای ثبت شده)

مطالب مرتبط و مفید


ثبت پرسش
مشاوره رایگان